lørdag den 27. oktober 2012

DIY på uldtrøje

Med alle de nye medlemmer jeg har fået, er det vidst tid til min første DIY. Og der er ingen tvivl om, at det skal være på denne lækre uldtrøje, som jeg designede for et par år siden. Jeg sælger ca. 5 hver vinter, så der går efterhånden en del rundt i denne total hyggelige, varme, oversize trøje. Den er super nem at lave, så synes den er perfekt at dele med Jer, nu her hvor vinteren for alvor har sat ind.




Min model Sofie er blot en str. 36/38, men som I ser er der slet ikke for meget stof, selvom hun ikke er så stor. Men det er altså en one-size og jeg har også solgt den til større piger, som også synes den er perfekt. Kraven er lidt vig så der er plads til et tørklæde.


Blusen kræver ca 210 cm at lave. Og jeg anbefaler at den laves i en lækker uld.


Husk at være opmærksom på at: 

- hals ligges til fold
- ærme ligges til fold
- halsudsæring sænkes 1 cm på bag fra top
-halsudskæring sænkes 3 cm på for fra top
-sæt et lille mærke i midtbag, det gør det noget nemmere når man skal tage den på.

Har du ikke mod på selv at springe ud i projektet, men gerne vil have en trøje. Så tager jeg stadig mod bestillinger. Jeg tager 700,- for en trøje i en rigtig god uldkvalitet. Farven er en blanding mellem koksgrå/sort med brunt skær.

Håber dette kunne inspirere nogen - den er intet mindre end fantastisk.





8 kommentarer:

  1. Wow en skøn uldbluse!
    Kan da godt ske at mit uld, der egentlig skulle blive til en poncho, kunne blive til sådanne en lækkerhed i stedet for:)
    Tak for at du deler!
    Kh Catrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du gøre - og hvis du får den lavet i anden farve, så må du endelig vise den frem :)

      Slet
  2. Total yndlings-uldbluse. Kan stærkt anbefales til andre at enten selv kaste sig ud i projektet eller købe den. Overvejer at investere i en ny, da min efterhånden er lidt slidt.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Hvis du skal have en ny så skal du nok snart reservere - det er sidste sæson jeg laver dem tror jeg. Jeg har nemlig ikke det største lager af uldvaren mere. Men jeg tror der er til en 5 stykker endnu. Den ene er reserveret.

      Slet
  3. Virkelig fin DIY - tror det er et efterårsprojekt jeg skal have afprøvet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Christina - håber du kaster dig ud i det, og at du bliver ligeså glad for den som mig :)

      Slet
  4. Ej hvor er den lækker... Mon ikke den også kan bruges til voksende maver og tiden derefter:-) et projekt jeg helt klart vil prøve a kaste mig ud i:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er den da perfekt til - mener også det var det eneste overtøj jeg brugte den vinter jeg ventede mig med Storm. Du må i gang ved symaskinen inden maven bliver for stor til at du kan sy :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...